Parts of the body and face – powtarzamy słówka

Moje klasy drugie są wyjątkowo energiczne i uwielbiają wspólne zabawy. Dlatego na każdej lekcji próbuję to jak najlepiej wykorzystać. Przedstawię Wam kilka pomysłów na powtórzenie słownictwa.

Na początku lekcji znowu dokonaliśmy „demolki” i poodsuwaliśmy wszystkie stoliki na bok żebyśmy na środku sali mieli bardzo dużo miejsca. Usiedliśmy sobie na podłodze i zagraliśmy w kalambury. Uczniowie rysowali wylosowane części ciała i twarzy, a reszta klasy zgadywała.

Następnie uczniowie podzielili się na dwie grupy. Usiedli w jednym rzędzie, jeden za drugim. Na podłodze rozłożyłam karty obrazkowe przedstawiające części ciała i twarzy, a uczniom dałam woreczki. Dzieci miały za zadanie podejść do kosza, który wytyczał punkt z którego mieli oddać rzut. Uczniowie musieli rzucić woreczek na obrazek przedstawiający część ciała, której nazwę wcześniej podałam. Które dziecko pierwsze trafiło w obrazek, otrzymało obrazek na patyczku jako punkt. Gra trwała tak długo aż każde dziecko zdobyło punkt.

Po wygranej obydwu drużyn wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie i przeszliśmy do kolejnej części lekcji.

Podsumowując zadałam każdemu uczniowi pytanie dotyczące przedmiotu, który ma na patyczku. Pytałam o kolory, liczby, nazwę części ciała, o wielkość. Na ostatnie 5 minut lekcji zostawiłam sobie ćwiczenie pamięciowe. Ułożyłam na podłodze karty obrazkowe. Uczniowie mieli chwilkę żeby je zapamiętać, po czym jeden z uczniów zamykał oczy, a inna osoba zabierała jedną kartę. Zadaniem pierwszej osoby było odgadnięcie, której karty brakuje.

Zajęcia uważam za udane, po twarzach uczniów było widać, że również byli zadowoleni 🙂