Wyzwanie nr 16 – „Przynieś dowolny przedmiot i poproś uczniów o wplecenie go w lekcję”

Wbrew pozorom to wcale nie było takie proste zadanie, ale chyba mi się udało, bo uczniowie dość prędko zorientowali się, że w klasie pojawiła się nowa, dziwna rzecz, której tu jeszcze nigdy nie było, no bo po co?

Przyniosłam blender wraz z pojemnikiem, a w pojemniku jabłko. Przedstawiłam uczniom zasady wyzwania i czekałam na moment kiedy uda im się wykorzystać te trzy przedmioty w rozmowie ze mną. Udało się!

Dodatkowo podzieliłam uczniów w pary i rozdałam karty do ćwiczenia mówienia. Zadanie polegało na poćwiczeniu zadawania pytań „How much…?” / „How many…?” i odpowiadaniu na nie. Uczniowie na kartach mieli wydrukowane koszyki sklepowe wraz z produktami. Każda osoba w parze miała inny koszyk i pytała o ilość produktów w koszyku kolegi / koleżanki. Odpowiedzi zapisywali sobie mazakami do tablic suchościeralnych.

Pod koniec lekcji powiedziałam im, że te przedmioty będą potrzebne na lekcji w przyszłym tygodniu. Sami mieli domyślić się po co. Szybko padły różne odpowiedzi – będziemy piec ciasto, smażyć naleśniki, robić koktajle 🙂 Owszem, jedna z tych odpowiedzi jest poprawna. Która? Musicie poczekać do przyszłego tygodnia 🙂

Co też zgotuje mi czwartek 🙂

Wyzwanie nr 17