Gra planszowa dla młodszych klas: have got, pets and parts of body

Kto nie lubi planszówek? Nie znam takiej osoby 🙂 A już na pewno nie wśród naszych uczniów. Przygotowałam grę planszową dla klasy trzeciej, choć myślę, że w drugiej też się może sprawdzić. Jest to gra utrwalająca pytania z czasownikiem „have got” oraz nazwy zwierzątek domowych i części ciała.

Zasady są bardzo proste: potrzebujemy planszę, pionki i kostkę. Uczniowie grają w grupach 3-4-osobowych, a zadaniem każdego gracza jest poprawne ułożenie pytania w zależności od tego, na jakim polu stanie. Żeby nikt się nie pomylił, na dużych zielonych polach mają małą „ściągę” z chomikiem. Na postawione pytanie odpowiada osoba, siedząca po prawej stronie gracza. Na przykład, stojąc na polu z dwoma żabkami gracz zapyta: „Have they got feathers?”

Moi trzecioklasiści wspaniale sobie poradzili i utrwalili, kiedy mamy „have”, a kiedy „has” (nawet nie wiedzieli, że uczą się gramatyki 😉 ).

Obrazki do gry pochodzą ze strony z darmowymi clipartami: www.clipart-library.com.

Grę można pobrać w tym miejscu. Moją grę wydrukowałam kilka razy i zalaminowałam. Mam nadzieję, że komuś jeszcze się przyda. Enjoy! 🙂