Nasza własna książka

Kiedy zaczęłam z klasami szóstymi przerabiać temat „Stories” od razu do głowy wpadł mi pomysł, że uczniowie mogliby napisać własną książkę. Oczywiście nie od razu jakąś wielką powieść, ale krótkie opowiadanie.

Na początek przygotowałam dla nich informacje o różnych gatunkach książek. Po zapoznaniu się z nimi uczniowie losowali karteczki z nazwami tych gatunków i próbowali napisać ich definicje. Po odczytaniu definicji, pozostała cześć klasy zgadywała o jaki gatunek książki chodzi. Zadanie wzbogaciłam jeszcze grą na Baamboozle (https://www.baamboozle.com/game/16308)

Następnie, połączyłam pary które pracowały nad definicjami w grupy czteroosobowe. W tym momencie w grupie były dwa gatunki książek. Uczniowie mieli się zastanowić, który rodzaj książki będzie dla nich ciekawszy. Gdy padł wybór, podałam im zadanie.

Mieli stworzyć jeden rozdział z gatunku książki jaki sobie wcześniej wybrali. Najczęściej pojawiała się fantastyka, science fiction, przygodowa czy horror.

Uczniowie nad książka pracowali przez 60 minut. Po tym czasie przeszliśmy do kolejnego zadania. Wszystkie grupy na następną lekcję przyniosły swoje książki. Zawierały one tytuł, autorów, okładkę oraz treść pierwszego rozdziału. Każda grupa miała do treści swojej książki ułożyć 3 pytania.

Gdy zadanie było już gotowe uczniowie wymienili się książkami i odpowiadali na pytania kolegów / koleżanek. Każda grupa miała odpowiedzieć na pytania wszystkich grup. Po zakończonym zadaniu książki wróciły do właścicieli wraz z odpowiedziami wszystkich grup. Tym razem ich zadaniem było sprawdzenie odpowiedzi i przydzielenie punktów.

Wiecie do było najlepsze? Niektóre z grup zaczęły już pisać kolejne rozdziały i wkrótce zostaną umieszczone na Wattpadzie 🙂